Bienvenue á Paris!

7 augustus 2017 - Parijs, Frankrijk

De dag begon zo mooi. Indra moest om 9 uur theorie examen doen en daarna naar Parijs. Om half 10 was de theorie in de pocket en om half 11 stonden we op station Zuid. Uit kosten besparing reisden we via Rotterdam - Brussel. Was op papier een klein stukje om, in tijd een klein uurtje. Zoals meestal met mijn reizen komen theorie en praktijk nooit helemaal overeen. Bij Rotterdam was een deel van het spoor afgesloten. We moesten daarom via Breda - Roosendaal reizen, maar ach, zolang we kunnen zitten en een boek lezen of van muziek of Netflix op de iPhone kunnen genieten, who cares...

Die theorie ging goed tot Antwerpen. Helaas kreeg daar de trein een aanrijding met een persoon, zoals de Vlamingen een suïcide mooi benoemen. Vertraging viel ons ten deel. Een uur later waren we in Brussel om daar onze Thalys te zien wegrijden. Of eigenlijk ook dat niet meer, hij was al enige tijd weg. We werden doorgeboekt naar de volgende Thalys. Deze bleek volledig volgeboekt. Het relaxt op een bank met WiFi en elektra veranderde in het zitten op een jump seat in bij de deur met de koffers onder de knieën. Anderhalf uur later en licht gebroken arriveerde we in Parijs. De geplande verkennende middagwandeling werd een zeultocht in warme zon naar het hotel om daar de ruggen en benen te strekken.

Ons hotel, Les 3 Nations ligt in het 10de arrondisement, aan de Rue de Chateau d' Eau, niet ver van de Place de la Republique en zo'n 20 minuten lopen vanaf Gare du Nord.

Na de voorgaande keer in Parijs met de kinderen wat teleurstellingen met het avondeten te hebben gehad, heb ik deze keer van tevoren restaurants uitgezocht en zelfs al 2 geboekt. Meerdere restaurants zijn op maandag dicht of voor de maand augustus gesloten, dus het leek mij wel handig. Voor vanavond stond Le Mesturet op de Rue de Richelieu in de planning. Het was ook meteen een goede binnenkomer. Heerlijk gegeten van een traditionele Franse keuken. Helaas kreeg Indra waarschijnlijk door de warme en ongemakkelijke treinreis zware darmklachten en ging ze al tijdens het voorgerecht terug naar het hotel. Luka en ik hebben de honneurs waargenomen en op de terugweg voor Indra croissants en water gehaald.