Dior Dior Dior en de Tour Eiffel

10 augustus 2017 - Parijs, Frankrijk

Vandaag tijd voor Christian Dior, heerlijk jurkjes kijken. In Musee d' Art Decorative is een prachtige overzichtstentoonstelling van Dior. Heel veel jurken, assecoires, schoenen, parfums, alles waar een vrouw van droomt. Luka had het zwaar. Toen we dachten klaar te zijn, waren we pas op de helft. Luka kreeg het nog zwaarder.

Na al dit modegeweld hoort natuurlijk een passend bezoek aan de Galeries Lafayette, past in het plaatje en de prijsklasse. Luka zag nog veel meer bankjes om op te zitten.

De middag werd voor Luka. Zijn wens was de Champs Elysees aflopen (hij weet waarschijnlijk niet hoe lang die is) naar de Arc de Triomphe en dan eten in de buurt van de Eiffeltoren om die in het donker te bezoeken. Zo gevraagd, zo gedaan.

Het was een lange wandeling, maar er was zon!! Eindelijk warme zon! Aangekomen bij de Arc hebben we in de zon zitten bij bruinen. Toen de grijze luchten ons dreigden in te halen hebben de metro naar de Eiffeltoren genomen. En de buien haalden ons in, dus eerst een restaurant ingevlucht. Wederom een Italiaan met de mooie naam Gloria. Vraagt gewoon om uit te zingen.

Om kwart voor 10 uur waren we weer terug bij de Eiffeltoren die zeer mooi verlicht was. Een kwartier later begon de verrassing. duizenden lichtjes liepen over de Eiffeltoren heen en weer en deden hem schitteren. Een betere laatste avond in Parijs konden we ons niet wensen.