Les chats de Picasso

9 augustus 2017 - Parijs, Frankrijk

Vandaag moest het lukken! Ik had om 10 uur kaartjes voor Musee Picasso en zowaar, we waren in 1 minuut binnen in een nagenoeg leeg museum. Daarom eerst onszelf getrakteerd op koffie en croissant alvorens te genieten van het moois waar Picasso ons cultuur verrijkt heeft.

Een heerlijk rustig museum, toen we om 12 uur vertrokken stroomde het langzaam voller.

Voor de lunch stond Café des Chats op de kaart. Een café dat zwerfkatten opvangt en als inkomsten bron lunch serveert. Heerlijk hamburgers van katten? vlees. ze vangen zwerfkatten op, maar je mag geen katten meenemen, nog achterlaten. Lucky Balou...

Na een goede lunch was het tijd om Montmartre op te klimmen na de Sacré Coeur. Een droge klim om bovenaan wederom bij een rij aan te sluiten. Maar de goden waren ons gunstig gezind; het ging heel hard regenen. De rij smolt als sneeuw voor de zon en snel waren we binnen. Bij Maria hebben we kaarsen voor mamma en oma aangestoken. Na al haar kaarsen verdiende ze wel een grote kaars. Hij zal nog weken lang branden aan de voeten van Maria. Omdat het buiten nog steeds hard regende maar even een uiltje geknapt in de kerkbanken. En met ons velen. Een licht gesnurk steeg op uit de kerk.

Na een zeer natte middag en een grote burger bij Café des Chats hebben we ons teruggetrokken op de hotelkamer met broodjes van de Monoprix en een warme douche.