Musee d'Orsay of toch maar niet

8 augustus 2017 - Parijs, Frankrijk

Na de lange en vermoeiende dag gingen we na een goede nachtrust; heerlijke bedden en douche, voortvarend op pad. Na een lul van een man in de metro (hebben er het niet meer over) kwamen we aan bij d'Orsay.

In het kader van goed voorbereid zijn, mét kaartjes van te voren gekocht! Helaas dacht nagenoeg de helft van de toeristen daar ook zo over. De rijen voor d'Orsay, ook die voor met kaartjes waren lang, heel erg lang. Te lang naar mij smaak, dus d'Orsay gaat op het lijstje voor de volgende keer.

Na dit kleine debacle dan maar naar de Notre Dame, geen kaarten nodig dus ook geen rij toch?!  De Notre Dame is erg mooi aan de buitenkant. De zon scheen nu even wel (na regen in de ochtend) en dan is het best goed toeven op een bankje naar de buitenkant kijken. De binnenkant van de Notre Dame staat op hetzelfde lijstje als d'Orsay. Inmiddels is het weer gaan regenen, dus dan maar richting iets overdeks. Lopend langs het Louvre zagen we tot onze vreugde daar geen rijen. Daar was echter een reden voor, het Louvre is gesloten op dinsdag. Het was een geweldige dag voor het opsnuiven van Parijse cultuur.

Onder het Louvre is ook een shopping mall; Carrousel du Louvre. Een klein en overpriced shopping mall, dus helemaal ons budget en ideaal voor schuilen voor de regen. Buiten was er nog steeds regen. Dan maar naar Les Halles. Een grote shopping mall met winkels wel in onze prijsklasse. Onderweg geluncht bij een tentje waarvan de naam niet dit verhaal zal halen. Niet omdat het slecht was, maar gewoon omdat ik hem vergeten ben.

Het restaurant 's avonds ben ik niet vergeten; La Marsalla. Een houtoven pizzeria van Italianen. Misschien geen Franse cuisine, maar een aanrader, zeker met pubers die het liefst op pizza's leven.