Day 5 - Bloody hot

18 augustus 2018 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Lost Hills had ons weinig te bieden, het buitenzwembad met 4 bij 5 meter en een buitentemperatuur 30 graden om 9 uur 's ochtends niet heel aanlokkelijk, dus zochten we ons vertier in Bakersfield.

Bakersfield is het type stadje, waar je, als je niet per ongeluk een motel in Lost Hills geboekt hebt, met een snelheid van 65 mph langsrijdt en nooit zul weten dat je er langs gereden bent.

Om de fastfoodtenten van Lost Hills te vermijden ontbijten we in Bakersfield bij 24th Street Café op 24th Street. Blijkbaar een zeer populaire eetgelegenheid, we staan buiten in de rij te wachten. Het bleek ook de moeite waard. Een lekker ontbijt van uiteraard weer Amerikaanse afmetingen. De bediening kijkt ons altijd wat teleurgesteld aan als we echt alleen maar één maaltijd bestellen, per persoon.

Google gaf ons 3 opties van vertier in Bakersfield, Valley Plaza Mall, McMurtrey Aquatic Center en Maya Cinemas. Met de verwachte te temperatuur van 40 graden leek het zwemparadijs ons wel wat. Het ging pas in de middag open, dus eerst verkoeling in de mall. 'Windowshopping in the mall' is voor veel Amerikanen de zaterdag besteding, en zo ook hier. Gezellig druk. Na de mall het zwemparadijs. De enige aanwezigen in het zwemparadijs, wat overigens een erg grote benaming was voor het aanbod, waren Mexicaanse vaders met hun kinderen tot 10 jaar. Luka en ik zagen ons hier niet direct tussen zitten, dus optie 3 werd het middagprogramma.

Maya Cinemas is een bioscoop met 16?! zalen die allen in gebruik waren. Wij kozen voor Christopher Robin, een aanrader. De film verteld het verhaal van de volwassen Christopher Robin, de jongen uit de verhalen van Winnie the Pooh. Winnie en al zijn vrienden komen ook in het verhaal voor.

Na de film en een flinke bak popcorn werd het een lichte maaltijd bij een Italiaan en terug naar onze truckstop.