Day 7 - A day at the beach

20 augustus 2018 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Het weer is er niet naar, van 40 graden zijn we naar 20 graden afgedaald, dus we gaan een dag naar het strand. Santa Cruz met z’n Beach & Boardwalk staan op het programma. Het strand is breed en mooi en op de promenade staat een soort Six Flags Santa Cruz. De hele boardwalk is ingenomen door achtbanen, schiettenten en alle andere mogelijke kermisattracties.

Het strand is leeg, hier is het dan ook niet 18 graden en de boarwalk is ook nog rustig, de meeste attracties zijn nog dicht. Dus eerst voor koffie. Na een kleinen wandeling onder licht protest, maar ik mis het wandelen hier zo, komen we aan bij Verve Coffee by Seabright. Een koffietentje annex koffiebranderij. Heerlijke koffie, eindelijk!

Terug op boardwalk is de wens om misschien toch iets uit te proberen. Voor de attracties moet je per persoon een pas kopen van minimaal $ 15,00 en de rollercoasters zijn $ 7 per ride of meer, de schiettenten starten bij $ 1 per schot. We kopen een T-shirt.

En route komen we langs de stadjes Watsonville en Castroville. Weinig spannende stadjes. De exit borden op de snelweg zeggen nog net niet ‘Exit, but don’t bother’. Toch staat Castroville bekend om één historische hoogtepunt. In 1947 werd Norma Jeane Mortenson aka Marilyn Monroe hier Miss Artichoke. Castroville zelf lijkt dit geschiedenis feitje te zijn vergeten.

We besluiten onze heil te zoeken in de outlet stores van Gilroy. Slechts 145 stuks, maar gelukkig, open tot 22:00. De borden 60% off and more schreeuwen ons tegemoet. Luka luistert goed naar het advies “Get your back to school whatever”, dus Levi’s, Calvin Klein, Nike, Adidas, ze komen allemaal langs. Ik beperk me tot Kate Spade en Crabtree & Evelyn. Na 15 winkels zijn we er wel klaar mee. De overige 125 doen we op de Amerikaanse manier van windowshoppen, langzaam in de auto langsrijden.

Voor de winkelsessie hadden we groter geluncht bij Applebees, dus we taaien af naar het hotel. Voeten op bed en Amerikaanse tv kijken met de geweldige lokale reclames.