Day 8 - A day at the beach - part II

21 augustus 2018 - Monterey, California, Verenigde Staten

De must onder de strandstadjes in California, Monterey. John Steinbeck heeft hier jaren doorgebracht en zijn Man and the Sea geschreven, dus we geloven de reisgids meteen dat we hier langs moeten. Na Santa Cruz bereiden we ons niet op al te veel voor, maar Monterey is een leuk stadje! Dat er de komende week een autoshow is en het stadje volstroomt met oude auto’s, helpt ook, maar het is ook gewoon enn leuk plaatsje. We lopen de wereldberoemde Fishersman’s Wharf af met heel veel restaurantjes. De clam chowders vliegen je om de oren. Evenals Santa Cruz is dit ook een van de weinige plekken waar we toeristen tegekomen, ook Nederlanders. Tot nu toe zijn we overal de enige van out of town.

Vanaf Fisherman’s Wharf lopen we naar Cannery Row, een wandel/fietspad langs de baai. Een leuk loopje met zocht op de boten en de harborseals. Toen we dachten dat Balou lui was en veel kon slapen, hadden we deze actievelingen nog niet ontmoet. Hun voornaamste activiteit is op een rotsblok in het water liggen, gedrapeerd alsof ze een marathon gezwommen hebben.

Langzaam weer terug richting auto. Nog even genieten van de oude auto’s. Er zijn weer een paar Car trucks met auto’s de stad binnen gereden, en dan op zoek naar onze auto en weer een uur terugrijden naar Hollister.

Voor het diner had ik de Running Rooster in Hollister uitgekozen. Lekker handig, 4 minuten in een rechte weg heen en 4 minuten in een rechte weg terug. Kon ik me misschien wel aan een biertje met alcohol wagen. Helaas, de rooster was out running en dan is het eerst volgende restaurant toch weer 20 minuten rijden. Het werd de Black Bear Diner met opvallend veel roosters op de menukaart. Hier was wel aan ons gedacht met de Little Less options, ‘Perfect for seniors of those with a lighter appetite’. Persoonlijk zou ik er ‘ for those with a healthy appetite’ van maken.