Naar San Sebastián via de kustroute

2 augustus 2018 - San Sebastián, Spanje

Vroeg uit de veren en om 08:15 stonden we klaar in hardloopkleding. Tja, met de heerlijke Baskische en Spaanse keuken in het vooruitzicht de komende dagen kan een goede voorbereiding geen kwaad. De weerberichten melden dat dit waarschijnlijk de laatste koele dag is, dus daar gingen we. Op en neer langs de rivier Nervión en als sluitstuk een trap van 50 meter. Alles voor een strakke buik en extra pintxo.

Daarna op weg naar San Sebastiàn. We namen de route via Lekeitio, Ondarroa, Zarautz. Misschien een beetje om, maar een mooie Noord-Spaanse kust aan onze voeten en groen om ons heen.

Na 3,5 uur en een lunch in Ondarroa kwamen we aan in ons hotel in San Sebastiàn. Hoog op de berg, 15 minuten omlaag lopen naar het strand met ook weer een lang trap als sluitstuk.

Heerlijk gezwommen in de Golf van Biskaje met maar een kleine paar honderd Spaanse badgasten. Nog even een twee uurtjes strand gepakt en toen weer de berg op. Eerst die steeds langer wordende trap op en toen gelukkig de bus.

s’ Avonds in de oude stad, bij wederom een Sports bar (maar deze was beter) heerlijke pintxos gegeten en biertjes gedronken. Wat is het eten in Spanje toch lekker 😋