Rennen door Pamplona

3 augustus 2018 - Pamplona, Spanje

Na een mooie rit door groen Baskenland kwamen we aan in Iruña oftewel Pamplona. Bijna alle steden in deze regio dragen 2 of 3 namen, de Castiliaanse, Baskische en soms ook nog een Navarrese naam. In veel gevallen lijken deze namen ook volledige biet op elkaar, San Sebastián - Donostia, Vitoria - Gasteiz en Pamplona - Iruñea - Iruña. Het lijkt erop dat Bilbao het het simpelst heeft gehouden met Bilbo.

Vandaag dus Pamplona, een meestal wat rustige stad, die tot leven komt met Sanfermines. Dat is niet nu, dus wij moeten het doen met een enkele door de straten rennende hond en gezien de temperatuur van 36 graden zijn dat er niet veel. We houden ons dus ook rustig, bezoeken weer een kathedraal (er zullen nog vele volgen) en lunchen in een heerlijk in lunchroom Katakrak. Een simpel biologisch tentje annex boekwinkel annex videotheek annex nog wat andere soorten winkels.

Na de lunch naar citadel, een must volgens de dame van de touristoffice. Als je van een grasveld met een stenen muur en enkele bomen houdt is dat zeker zo. Bij 36 graden was het museo del arte een betere keuze geweest.

Terug naar de auto met airco en Bluetooth verbinding met de telefoon om, onder het genot van de playlist ‘Camiño’, op weg te gaan naar Burgos, de volgende rustplek in onze Camiño.