Laatste avond in de Dominicaanse Republiek

2 augustus 2016 - Cabarete, Dominicaanse Republiek

Na de duik keren we terug in ons apartment. Koffers moeten gepakt worden, appartement geveegd en gedweild. Maar dat kan later ook nog wel, eerst een laatste bezoek aan ons privé strand. Er waait weer een heerlijk windje en de golven rollen mooi de kust op. De storm van gisteren heeft flink wat zand weggeslagen en vlak onder de waterlijn zijn rotsen bloot komen liggen.

Na een paar duiken en gestoten tenen tijd om nog even af te koelen in het zwembad, ook soort van privé en daarna te gaan vegen. Vanavond houden we ons afgescheids etentje bij het restaurant van Natura Cabanas, onze buren.

Alsof ze wisten dat we morgen terugkeren staat er een virgin cocktail voor de kinderen en een glas champagne voor mij klaar. Dit gecomplimenteerd met een heerlijke amuse van avocadodipje op geroosterde aubergine. En dat was nog maar de amuse.

Als voorgerecht delen Indra een octopus die 7 uur lang gekookt was op 69 graden. Met zo'n omschrijving moet hij geprobeerd worden. Hij komt geserveerd met een sausje van olijven en zijn eigen inkt en smaakt verrassend lekker. De hoofdgerechten zijn voor Luka een biefstuk in saus, Indra een risotto en ik ga voor de Indiase kip. Alle drie heerlijk, maar iets minder verrassend als de eerste gangen.

Het dessert hakt er letterlijk in. Luka speelt op safe; brownie met ijs, Indra een amandeltaartje met chocoladesaus, ik een 100% cacoa chocoladedessert waar je bij voldoende productie een huis van kunt bouwen. Eentje die tropische storm bestendig is. Één hap is meer dan voldoende als dessert. De overige 3 stukken krijgt ook mijn opgroeiende, liefste doorlopend etende puberzoon niet weg.

Na de 4 koppige bemanning van het restaurant, waar wij drieën de enige gasten van de avond waren, uitvoerig bedankt te hebben keren we huiswaarts. Bezem en dweil wachten nu toch echt op ons. Een fantastische vakantie is aan zijn einde gekomen.

Gracias a la República Dominicana para unas vacaciones maravillosas. Adiós!