Happy birthday Luka

24 juli 2016 - Puerto Plata, Dominicaanse Republiek

Vandaag was de 13de verjaardag van Luka en dat pakken we voor de verandering eens groots aan. Gisterenavond tot Luka z'n verrassing bij de pizzeria gegeten. Die stond voor vanavond op zijn planning, maar paste mogelijk niet in onze planning....

Tijdens het diner kreeg Luka ons cadeau in de vorm van een houten dolfijn. Grote vraagtekens in zijn ogen. We gaan zwemmen met de dolfijnen. Luka werd stil en bleef stil voor 15 min. Redelijk uniek in zijn geval. En een big smile op z'n gezicht die er de volgende 24 uur gebleven is.

We zouden om 08:25 worden opgehaald, dus er was geen tijd voor het cadeau in de ochtend. Nu zitten we op een tropisch eiland dus tijd is een ruim begrip. Het busje kwam om 09:00. Maar we waren op weg naar Oceanworld, een groot aquarium/waterpark in Puerto Plata waar er naast waterslides, dolfijnen-, haaien- en zeehondenshows ook met dolfijnen gezwommen kan worden. We hadden het al in Nederland geboekt, want dat moest 14 dagen vantevoren. En Luka was al die tijd in het ongewisse, nog het leukste van alles.

We moesten ons melden, kregen een kleine instructie, zonnebrand afspoelen (achteraf  niet zo'n succes) en kregen een zwemvest aangeboden. En vervolgens, tot onze verbazing, hup het zwembad in met 2 hele grote dolfijnen. Diverse trukjes met de dolfijnen, slepen, duwen, visje voeren, knuffelen en dansen. Geweldig! Daarna gingen we met 2 andere, iets kleinere dolfijnen in een apart baaitje voor nog meer interactie met de dolfijnen.

Het valt niet te beschrijven, maar het was geweldig. Een fotograaf heeft alles gefotografeerd en gefilmd, dus we kunnen nog lang nagenieten. Luka vond het helemaal geweldig en Indra en ik waren erg blij dat we hem dit cadeau gegeven hebben. Uniek.

Om 17:00 terug naar huis gebracht. Volledig voldaan en verbrand, maar de ervaring werkte verkoelend op de huid. Wat we verder ook nog doen deze vakantie, dit hebben we in de pocket!

1. Wil:
    1 augustus 2016
    Prachtig ! Onvergetelijk !!!!