Storm over de Dominicaanse Republiek

1 augustus 2016 - Cabarete, Dominicaanse Republiek

Het was gisteren al voorspelt, het was even afwachten of hij ook kwam en hoe hard hij zou zijn, maar de storm was een feit. In augustus start het hurricane season. Nu zijn de dominicanen niet helemaal van de tijd, hun stormen blijkbaar wel. Dus, ondanks de afspraken met de weergoden om tot 4 augustus te wachten, komt de eerste storm op 1 augustus over het eiland heen. Het centrum van de storm gaat over de zuidkust van de DR langs, maar de wind en regen weten moeiteloos de noordkust te vinden.

Strengthening Storm Kills 6 in the Dominican Republic http://abcnews.go.com/International/wireStory/jamaica-alert-storm-system-gains-strength-41045610?cid=share_whatsapp_widget

Vandaag dus een dagje toeren door de buurt. Hoosbuien en miezerregen wisselt elkaar af. Even een droog moment is ons niet gegund. We troosten ons 's avonds met een pizza bij de pizzeria op ons parkje.

Én eindelijk een glas witte wijn! Na drie pogingen waarbij ik iedere keer weer rode in plaats van witte wijn kreeg, hadden ze het vanavond goed. De wijn werd er helaas niet lekkerder door. In de DR wordt wijn verbouwd, maar hun economie zou ik niet van de export van wijn laten afhangen.