Duiken deel 1

31 juli 2016 - Sosúa, Dominicaanse Republiek

De vakantie nadert langzaam z'n einde, maar er staat nog steeds één ding hoog op onze verlanglijst; DUIKEN. Bij aankomst waren we alle drie flink verkouden met verstopte oren en was duiken helaas geen optie. Inmiddels zijn de proppen eruit en gaan we ervoor. Vandaag is de dag en om 12:30 staan we klaar bij Northcoast Divecenter in Sosúa.

Luka is al 2 jaar aan het duiken, maar heeft ivm zijn leeftijd nog geen brevet en Indra is nog helemaal nieuw in het duiken. Ze zullen dus beiden met een instructeur gaan duiken. Eerst gaan ze een uur oefenen in een zwembad. Luka moet z'n skills tonen en Indra krijgt instructie. Bij Luka zit het direct goed. Indra mag het rijtje neus/oren klaren, bril klaren, stoeien met het trimvest, etc, etc  aflopen.

Na een klein uur komt het akkoord en gaan we met de boot de zee op. De duikstek is 3 Rocks, waar we ook gesnorkeld hebben. Het is hier zo'n 6 tot 8 m diep. Een mooie diepte voor de kinderen om te oefenen en voor mij om mijn oren te testen. Luka had zijn vaardigheden dermate goed getoond, dat hij als mijn buddy mag afdalen. Instructeur Luke blijft bij Indra.

Door de regen en wind boven water valt het zicht onder water een beetje tegen, maar wat veel vissen! Tijdens het snorkelen zagen we hier al veel vissen, nu nog dieper zijn het er nog meer geworden. Geweldig!

De kinderen vinden het ook prachtig. Dit hadden ze niet verwacht. Indra haar ogen gaan letterlijk open. Ze was wat huiverig in het begin. Je in de wetsuit moeten wringen, dan al die slangen en lijnen en ook nog meters in de gaten moeten houden. Maar ze vond het geweldig en had eigenlijk toch wel haar PADI hier willen halen.

Luka had in zeeland al eens gezien wat we allemaal onder water leeft, maar dit was toch wel erg mooi. En stiekem is duiken met je zus ook wel erg leuk. Na 45 min in water van 27 graden te hebben rond gezwommen komen we voldaan weer boven. Teleurgesteld dat de duik nu al klaar is gaan we terug naar de wal. Dit smaakt naar meer!

Terug in het Divecenter wordt de nieuwe afspraak direct gezet. Helaas wordt er morgen, 1 augustus storm verwacht, maar dinsdag ziet er weer helemaal goed uit. We tellen de uren af.