Duiken deel 2

2 augustus 2016 - Sosúa, Dominicaanse Republiek

De storm is uitgeraasd, de lucht strak blauw en om 12:30 melden we ons weer bij Northcoast Divecenter. Zwembadlessen zijn niet meer nodig en we gaan direct aan board. Vandaag staat The Canyon op het programma. Dit is een reef dat in de baai van Sosúa ligt. De duikdiepte is 16 tot 18 m, maar ivm met de duikervaring van de kinderen gaan we niet dieper dan 12 m. Vandaag gaat Alejandro mee als duikleider.

Via het touw dalen we in rap tempo af naar 10 m en gaan dan de canyon in. Het weer boven water is beter dan de vorige duik, het zicht daardoor onder water ook. Van de vissen kun je geen genoeg krijgen. Een paar vissen volgen ons gedurende de hele duik. Wij omhoog zij omhoog, wij omlaag, zij omlaag, wij naar links, etc. Ze luisteren zonder leidsels beter dan de paarden. Alsof we de honden meegenomen hebben.

Ik weet, ik had de namen moeten noteren van alle vissen, maar de diversiteit is te groot. Er waren in ieder geval vele variaties van de snapper bij. Na een mooie lange duik van ruim 45 minuten keren we via de canyon terug en dan weer naar boven.

Terug in het Divecenter nemen we afscheid. The Dutch Family is leaving, maar de DR en duiken in de DR staan alweer boven aan de wishlist voor een volgende vakantie.