Day 10 - Cold, but beautiful

23 augustus 2018 - San Rafael, Verenigde Staten

We begonnen de reis met 28 graden in Los Angeles, gingen naar over de 40 Bakersfield, zakten in Hollister naar 26 en de kust daar 20, zitten we nu in 15 graden ‘s ochtends met een verwachting van 18 in de middag. Onze garderobe was hier niet helemaal op voorbereid. Gelukkig is Luka een fan van hoodies.

Met een frisse neus dus ‘s ochtends naar het ontbijt in Woodrose Café. De eigenares doet de naam eer aan en zit onder de tatoeages van rozen (sowieso heel veel tatoeages in de VS, van nek tot teen 2! Soms nemen we het gezicht ook nog mee). Maar, anyway, het ontbijt is heerlijk, koffie sterker dan anders dus we kunnen weer op pad.

We rijden terug richting San Francisco over route 1, langs de kust. Een hele mooie rit. Helaas is het weer niet echt helder, maar dat geeft de uitzichten ook wel weer iets bijzonders. De kust wisselt af met rotswanden en stranden. De weg volgt de kustlijn met vele bochten en heuvel op, heuvel af.

Voor de lunch stoppen we in Mendocino. Mendocino is een toeristentrekpleister met witte of pastelkleurig huizen met witte hekjes met mailbox die de stad zijn faam geven. Dat en omdat het jarenlang de filmlocatie voor ‘Murder she wrote’ was. De serie doet voor zich af te spelen in New England, waar dezelfde dorpjes te vinden zijn, maar werd vanwege het gunstigere weer in California opgenomen. Na de lunch rijden we door langs de prachtige kustweg tot we bij Cloverdale weer de 101 opdraaien om verder te rijden naar ons laatste hotel in San Rafael.

Onze laatste stop is in hotel Panama in San Rafael, 20 minuten rijden naar San Francisco centrum. Nu een echt hotel, met shared badkamer en toilet, maar, met maar 2 andere kamers bezet geen probleem.

Hotel Panama is ook restaurant Panama. Met een heerlijke Panameese menukaart en is blijkbaar zeer populair in de buurt. Alle avonden vol en vanavond ook met een bandje, The Buzz. Drie heren op leeftijd met gitaren een een omgedraaide kruk als drum. Maar lekkere muziek, die we nog lang horen in onze kamer boven de eetzaal.