Day 1 - The longest day

14 augustus 2018 - Calabasas, California, Verenigde Staten

De vlucht naar Houston was vol en heel lang. Veel turbulentie en bijna 10 uur met riemen vast zitten.
Het Amerikaanse cabinepersoneel vriendelijk, vooral met elkaar in gesprek en met een leeftijd startend vanaf 57/60. Soort vliegende geriatrische instelling. Maar ze zijn vriendelijk en brengen veel water langs.

In Houston ontvouwen, door een langdurende paspoortcontrole, koffer claimen en weer inleveren en vervolgens lange sprint trekken. De 2 uur overstaptijd was ruim voldoende was ons in Amsterdam gemeld. Als je goed ter been bent en bij voorkeur Olympisch goud gewonnen hebt op de 2 km hardlopen is dat helemaal waar.
Na de paspoortcontrole en het koffer hielden we nog 30 minuten over om zelf wederom door de controle te gaan en vervolgens bij de laatste gate bij de laatste vleugel van het vliegveld aan te komen. De 10 uur opgevouwen benen werden weer volledig doorbloed.

Hijgend en zwetend sloten we aan in de rij voor het boarden om ons nu voor ruim 3 uur te laten opvouwen. Zaten we op de heenvlucht nog met z’n tweeën op een rij van 2 stoelen, nu zaten we met z’n drieën op een rij van 2 stoelen. Althans zo voelde het. De Canadees naast mij was wat breed, de stoelen, geef ik toe, erg smal. En na een snelle scan door het vliegtuig hadden we eigenlijk nog mazzel dat deze man naast ons zat.

Aangekomen in Los Angeles snel de auto opgehaald. Alamo is overgaan op de elektronische aanmelding. Ideaal! Geen baliemedewerker die je nog allemaal extra’s wil aansmeren of upgrades naar veel grotere (duurdere) auto’s, maar een paal die je met de next button in 10 minuten naar je auto laat gaan.
De in ons geval compact auto, een Ford Focus Hatchback. Een best een grote compact en dan hadden we de kleinste auto uit de rij uitgekozen. Was ook selfservice.

Op naar ons eerste motel, Good Nite Inn Calabasas. De route was simpel en vooral heel druk. Het was inmiddels half acht ‘s avonds. De schemering zetten in en de snelweg was druk. De oorspronkelijke rit van 35 minuten duurde een uur.

De kamer is netjes, licht Spartaans en de enige bewoners zijn wij tweeën. Het bed is groot (queen) en aanlokkelijk, dus de keuze is snel gemaakt. Morgen meer ontbijten, nu eerst slapen.