Day 2 - Cruising LA

15 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het slaaptekort van gisteren heeft de jetlag niet laten toeslaan. Om 7 uur Californische tijd (9 uur later of eerder?) worden we wakker.

Luka aan de studie, ik een ontbijtrestaurant uitzoeken. Nu serveren de meeste restaurants 24/7 ontbijt dus het kost niet veel moeite.
Mijn eerste wens was de IHOP te bezoeken voor het ontbijt. International House of Pancakes en ze doen hun naam eer aan. Pancakes in alle mogelijke smaken met alle mogelijke toppings, incl een steak en minimaal 5 stuks. Luka en ik halen beide de bodem niet.

Na een groot ontbijt LA in. We sluiten wederom aan in de file. Evenals het ontbijt is ook de drukte in het verkeer rondom LA 24/7. Dus we gaan mijn specialiteit, de alternatieve route. Weg van de snelweg, via een mooie weg door het Topanga State Park richting kust naar Santa Monica pier.
De pier is lang, het weer warm (35 graden) en wij nog niet heel fris. We houden het bij een korte wandeling, de aanschaf van een pet en flesjes water.

De eerste dag bestaat vooral uit cruisen door LA. We stoppen bij Dick’s Sportsgear en rijden Sunset Boulevard af, Venice Blvd en zo nog meerdere boulevards en streets. De meeste lopen de hele stad door, dus langs één weg kom je vele wijken tegen.

De avondmaaltijd heeft heel veel indruk gemaakt, maar ik denk dat het bed te hard lonkte en daarom iedere herinnering eraan heeft uitgewist.