Day 4 - En reis naar plekken waar we nooit hadden verwacht te komen

17 augustus 2018 - Lost Hills, California, Verenigde Staten

Na 3 nachten acclimatiseren in Los Angeles gaat de roadtrip echt van start. We zijn al heel 2 dagen door gecrossd, dus we zijn klaar voor onze reis naar het noorden.
De eerste stop is Lost Hills. Beetje in het midden tussen Los Angeles en San Francisco, aan de ene kant de kust (een beetje) in de buurt, aan de andere kant de woestijn in de buurt. Op papier alle juiste papieren voor een tussenstop van een paar nachten.

De route ging tot Paso Robles over highway 101 en daarna over route 46 naar Lost Hills. Het was een mooie en afwisselende rit. De 101 loopt langs de kust met soms brede stranden, dan weer ruige rotsen. Route 46 gaat door woestijn of iets waar daar dicht in de buurt komt. Hele stukken met alleen maar goud gele heuvels om ons heen. Blijkbaar produceert Californië ook nog olie, want ineens reden we door grote velden met ja-knikkers.

Route 46 kent één kruising, die met route 41. Een klein bordje langs de weg leert ons dat die de James Dean Memorial Junction is. De kruising waar James Dean (Luka 'Wie?') in 1955, 24 jaar oud, omgekomen is in zijn Porsche Super Speedster 23F.

Na de toch wel lange rit komen we aan in Lost Hills. And lost it is!

Lost Hills is een truckstop in de middle of nowhere. Er zijn 2 motels, 5 tankstations en 8 fastfood restaurants. Bij mijn zoektocht naar motels had ik gezocht naar een goed, schoon (vooral geen bedbugs) motel in een veilige omgeving. Waarschijnlijk had ik iets meer rustieke omgeving moeten toevoegen aan de zoekopdracht. Het uitzicht uit onze kamer was een lange lege vlakte. De lichtjes in de verte waren langsrijdende auto's en trucks. Toegeven, de zonsondergang was prachtig, maar we hadden op iets meer vertier gehoopt.

De kamer was schoon en netjes, de inrichting op het spartaans af. Het enige verplaatsbare in de kamer waren de 2 stoelen. De bedlampjes waren in het plafond ingebouwd.

Het diner werd genuttigd in Denny's. Volgens TripAdvisor serveerde zij het beste fastfood in de omgeving. De potroast was inderdaad erg lekker.